image-203502-55f868cb-ed21-400d-8bc6-366ee6970523.w640.png

Bij Tandartsenpraktijk Hove kan je terecht voor volgende behandelingen:

Algemeen mondonderzoek
​Een jaarlijkse  controle is  geen overbodige luxe. Er worden al dan niet radiologische foto's gemaakt om onderliggende problemen te ontdekken. Het advies voor een goede mondhygiëne ontbreekt niet.

Reiniging
Je gebit wordt grondig gepoetst.  Het voorkomen van tandproblemen is de basis voor een goede mondverzorging.

Vulling
Werden er tijdens je onderzoek gaatjes opgemerkt? Dan geeft de tandarts je een nieuwe afspraak. Tijdens deze afspraak worden één of meerdere gaatjes gevuld. Deze afspraak duurt langer dan een controle.

Extractie van tanden en wijsheidstanden
In sommige gevallen moet een tand getrokken worden. Ook daar krijg je in onze praktijk een aparte, langere afspraak voor. De tandarts zal eerst je mond plaatselijk verdoven en dan met de grootste zorgvuldigheid de aangetaste tand verwijderen.

Voor de extractie van één of meerdere wijsheidstanden word je  doorgestuurd naar een MKA-arts. Toch is het best mogelijk de tand in onze praktijk te laten verwijderen.

Pijnbehandeling
Als vaste patiënt in onze praktijk kan je steeds beroep doen op één van onze tandartsen als je dringend geholpen moet worden bij de bestrijding van je tandpijn. Je wordt bij hardnekkige klachten zo spoedig mogelijk geholpen. Tijdens een pijnafspraak wordt in eerste instantie iets aan de pijn gedaan. Als de tandarts het nodig acht, wordt er een vervolgafspraak gemaakt.

Uitneembare prothese
In onze praktijk wordt je prothese stap voor stap op maat gemaakt. In een opeenvolgende reeks van afspraken, worden afdrukken genomen, de beet bepaald en een proefprothese gemaakt. Op deze basis wordt de definitieve prothese vervaardigd. Als de prothese eenmaal klaar is, vinden we het onze prioriteit om de patiënt tegemoet te komen in de nazorg.

Kroon-en brugwerk
​Tandartsenpraktijk Hove ambieert een moderne werkwijze met oog voor vernieuwing. Zo zijn we in het bezit van hoogtechnologische apparatuur. We vervangen vullingen door hybried keramische werkstukken. We plaatsen kronen op natuurlijke elementen en op implantaten. Voor deze en uitgebreide restauraties werken we samen met  dentaaltechnici.
image-198350-36bd0cd0-386d-45bf-b4b6-a214706d445e.w640.png
image-201931-Apparatuur_5.1.w640.JPG