image-203502-55f868cb-ed21-400d-8bc6-366ee6970523.w640.png

Bij Tandartsenpraktijk Hove kan je terecht voor volgende behandelingen:

Algemeen mondonderzoek
​Het voorkomen van tandproblemen is de basis van een goede mondverzorging, een jaarlijkse  controle is dan ook geen overbodige luxe. Er worden al dan niet radiologische foto's gemaakt om onderliggende problemen te ontdekken. Het advies voor een goede mondverzorging ontbreekt niet.

Reiniging
Een reiniging elk jaar, is geen overbodige luxe. Je gebit wordt grondig gepoetst.

Vulling
Werden er tijdens je controle gaatjes opgemerkt? Dan geeft de tandarts je een nieuwe afspraak. Tijdens deze afspraak worden één of meerdere gaatjes gevuld. Deze afspraak duurt langer dan een controle.

Extractie van tanden en wijsheidstanden
In sommige gevallen moet een tand getrokken worden. Ook daar krijg je in onze praktijk een aparte, langere afspraak voor. De tandarts zal eerst je mond plaatselijk verdoven en zal dan met de grootste zorgvuldigheid de aangetaste tand verwijderen.

Voor de extratie van één of meerdere wijsheidstanden word je in de meeste gevallen doorgestuurd naar een stomatoloog. Toch is het in sommige gevallen mogelijk de tand in onze praktijk te laten verwijderen.

Pijnbehandeling
Tandpijn kan iets heel vervelend en hardnekkig zijn. Als vaste patiënt in onze praktijk kan je steeds beroep doen op één van onze tandartsen als je dringend geholpen moet worden bij de bestrijding van je tandpijn. Je wordt bij hardnekkige klachten zo spoedig mogelijk geholpen. Tijdens een pijnafspraak wordt in eerste instantie iets aan de pijn gedaan. Als de tandarts het nodig acht, wordt er een vervolgafspraak gemaakt om de oorzaak van de pijn definitief weg te nemen. ​​

Omnicam

Uitneembare prothese
In onze praktijk wordt je prothese stap voor stap op maat gemaakt. In een opeenvolgende reeks van afspraken, wordt er een afdruk van je gebit genomen en een proefprothese gemaakt om via dat model de definitieve prothese te vervaardigen. Als de prothese eenmaal klaar is, vinden we het onze prioriteit om de patiënt tegemoet te komen in alle nazorg die daarbij komt.

Kroon-en brugwerk
​Tandartsenpraktijk Hove ambieert een moderne werkwijze met oog voor vernieuwing. Zo zijn we in het bezit van de  allernieuwste, hoogtechnologische apparatuur voor het vervaardigen van kroon- en brugwerk. We plaatsen op implantaten of op natuurlijke tanden. Niet alles wordt in de praktijk vervaardigd, daarvoor werken we samen met tandlabo's.
image-198350-36bd0cd0-386d-45bf-b4b6-a214706d445e.w640.png